teisipäev, september 06, 2022

Võlglast aidata saab ennekõike võlglane ise

Mul on tegelikult üks asi hingel, mis mind natuke rõhub. Ja kuna see puudutab ka teisi inimesi, siis on ilmselt igal juhul mõistlik see hinge pealt ära saada.

Asi puudutab siis neid võlglasi, kes on võtnud vaevaks mulle kirjutada. Loomulikult olen ma meelitatud ja tänulik, et te julgete mulle oma lugusid rääkida ja muresid kurta. Aga hästi oluline on siin mõista, et mina ei ole võlanõustaja. Mina ei oska (sest ma pole läbinud mitte ühtegi vastavat koolitust) teid lõpuni aidata. Jah, ma saan olla teile toeks ja ma saan oma mõtteid ja kogemusi jagada, aga reaalse päästeplaani peab teile ikkagi paika panema professionaalne võlanõustaja. Kunagi 1,5 aastat tagasi ma tegelikult kirjutasin ka natuke pikemalt sellest teenusest, mille pakkujaid üle Eesti on tegelikult täitsa palju. Tuleb vaid end käsile võtta ja see esimene kontakt luua ning küllap hakkavad siis ka juba vaikselt kivid õiges suunas veerema (või siis vähemalt peatate nende vales suunas veeremise). Loomulikult on siin väga oluline ka niiöelda õige võlanõustaja otsa sattumine. Teatud määral saab muidugi ka eeltööd teha, googeldada neid nimesid, lugeda ehk arvustusi ja arvamusi, kui neid vähegi on, aga natukene on see hea nõustaja valik siiski ka õnnemäng. Aga suures plaanis võiks lihtsalt juba eos välistada igasugused isehakanud endised elatisvõlglased, kes end võlanõustajateks peavad jne. Igaks juhuks mainin ära, et kedagi konkreetset ma siinkohal silmas ei pidanud ja kattuvus pärisinimestega on juhuslik.

Ning hästi oluline (võibolla isegi kõige tähtsam üldse) on mõista, et ka võlanõustaja ei ole tegelikult mingi võluvits. Kokkuvõttes peab võlglane ise ikkagi tubli olema ning enda jaoks selgeks mõtlema, kuhu ta omadega ikkagi jõudnud on ning mis need väljapääsud olla võiksid. Võlanõustaja on siin sisuliselt lihtsalt teenäitaja ja võimaluste tutvustaja. 

Nii on ka minuga - ma saan rääkida vaid sellest, mida olen ise kogenud. Kahjuks või õnneks puuduvad mul igasugused hoovad teid august välja tirimiseks. Samuti ei ole ma võimeline teile igasuguseid graafikuid ja Exceli tabeleid koostama, sest see töömaht läheks lõpuks nii suureks, et hakkaks minu enda toimetamisi segama. Teatud määral kõlab see kõik ilmselt isegi isekalt, aga tulebki mõista, et mind on siiski vaid üks, aga neid kirju, mida ma saan, on iganädalaselt täitsa mitu. Ma elan teile kogu hingest kaasa ja loodan, et teil läheb hästi, aga paratamatult peate te siiski end ise kätte võtma. Mina teie eest neid otsuseid teha ei saa, nii nagu mina ei saa teie vigade eest vastutust võtta.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar