kolmapäev, juuli 06, 2022

Ausalt ja avameelselt mängurluse järelmõjudest: Joel-Gustav

Tänane postitus on teatud mõttes natuke nagu järg mõned nädalad tagasi avaldatud jutukesele sellest, kuidas teistel selle blogiga kokkupuutunud inimestel läheb. Seal mainisin ma muuseas ka seda, et teiste hulgas saatsin ma oma küsimused ka Joel-Gustavile. Tookord jäi mul postituse ilmumise ajaks tema vastus saamata. Kuid nüüd, nädal aega tagasi, potsatas mu postkasti ka tema pikem ja põhjalikum eneseanalüüs. Ning tema lahkel loal avaldan selle muutmata kujul. Mõtteainet peaks siin omajagu olema. Minu poolt suurimad tänud Joel-Gustavile selle ausa ja avameelse intervjuu eest.

Kuidas sul läheb?
Tahaks öeda, et mul läheb üli hästi aga tegelikkuses see päris nii pole. Jah võlgnevusi pole aga antud olukorra taastamine võtab ikka aega. Hinges on ikka tühjus mida kõike on perele tehtud. Pole ju päris oma kodu enam vaid üürikas. Ja hetkel kogu see üürituru olukord, kaua olla saab ja millal üüri tõstetakse. Riski värk. Samas on maailmas sellised ärevad ajad mis teevad eriti ettevaatlikuks ja ebakindlaks. Mulle tundub, et võlgnik oli olla lihtsam kuna teadsid täpselt mis saab ja mis on tulevik kui ennast kokku võtad. Hetkel teadmatus. Kahjuks on tekkinud antud pingetest ka terviseprobleemid millega tegelen ja see võtab kõik ikka aega kuna vaimne pool on katki.

Kuidas sul tänaseks võlgade ja inkassodega seisud on? Mis sind lõpuks sellest kõigest välja aitas?
Tänaseks olen saanud kõikidest võlgnevustest vabaks. Aitas olukorra kaardistamine ja endale selgeks tegemine kui sügaval ma realselt olen. Imelik mõelda, et kõigele andis lootust teine võlglane, kes on mõnevõrra ise hullemas seisus kui mina. Abiks oli mõistlik abikaasa kelle eest ma kogu oma stressi ja pinget ei suutnud enam varjata ja lõpuks tuli kõik ära rääkida. Tegime otsuse, et peame kinnisvara maha müüma ja uuesti oma elu ülesse ehitama sest sellise võlakoormaga pole võimalik elada väärtusliku elu. Lihtsam tundus nullist alustamine nagu esimene töökoht, esimene palk, esimene kogumine jne.

Kas oled kibelenud ka mängima?
EI ja ajavad marru reklaamid mis on prügikastidel, telekates ja poodi minnes vilkuvatel ekraanidel.

Kuidas kodune seis on?
Kiidan oma teist poolt, kes kohe alguse pärast minu juttu ja sigadusi ei hakanud kohvreid pakkima vaid aitas mul realselt olukorda kaardistada ja aitas leida lahendusi.

Mis õppetunde sa oma loost edasisse ellu kaasa võtad, mida teeksid teisiti, kas kahetsed ka midagi?
Kuna nüüd on palju blogisi võlgnevuste teemadel ja inimesed on rohkem avatud siis võib tunduda, et see teema on lihtsam. Muidugi on antud blogist ja nõuannetest ja kirjadest meeletult palju kasu olnud. Põhi nõuanne, et ärge tehke meie vigu. Samas miks peaks heal järjel olev inimene seda blogi lugema või kuidas üldse satutakse nendele abi lehtedele? Kuna meil on tarbimisühiskond siis ärge võtke neid kiirlaenu pakkumisi vastu. Kõik see on nii absurdselt lihtsaks tehtud, et see hakkab tunduma loomulik. Samuti on tehtud mängurlus üli lihtsaks. Minul ei saanud kaasa aru ka, kui diivani peal slotte mängisin. Tagantjärgi mõeldes täitsa jabur ikka. Paari aastaga on võimalik tekitada selline võlaring mida klaarid mitu aastat + maksehäire registrid ja vaimne pool. Ka inkassodega annab kokkuleppeid teha. Aga peab meeles pidama mida lubad seda ka tee. Ennem kui kuhugi alla kirjutate siis küsige abi.  

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar