neljapäev, september 02, 2021

Summad lukus ja hakkame ootama

Niimoodi. Pärast mu viimast postitust, hakkas siit ja sealt infot tulema, et äkki ma ikka polnud päris täpne. Samas, kohati anti mõista, et ikka olin ka täpne. Nagu ikka öeldakse, praktika on lõplik tõe kriteerium, siis tunduski kõige mõistlikum lihtsalt ära oodata kinnitused või tagasi lükkamised.

Igal juhul - minu väide oli siis see, et 31. augustil läheb pensionirahade seis lukku ja siis selgubki ka ühtlasi summa, mis üle kantakse. Aga siin oligi tegelikult väike sõnade mäng ja protseduuride detailid. Tegelikult läks hind ja koguväärtus siiski lukku 01.09.2021 kell 12:00, mil avaldati 31. augusti seis. Jälle targem, eks ole. Ehk siis kokkuvõttes ma siiski eksisin ühe päeva võrra. Aga tegelikult pole sellest midagi hullu, sest vähemalt minu lõplik rahasumma jõudis veelgi suureneda - lausa 34,18 EUR võrra - ning täiesti lõplik ja kinnitatud summa, mis peagi mu pangakontole laekub, on 20576,21 EUR. Selleks, et seda konkreetset summat enda puhul näha, soovitan minna pensionikeskus.ee, sisse logida ja seejärel avada: Minu päringud -> Saldoteatis. Valid tänase kuupäeva ja samba valikuna "2" ning klikid "Otsi" ja tulemus ongi sekundiga su silme ees. Seejuures on oluline märkida, et siin peituv summa ongi juba see, mille kontole saad. Siit on juba tulumaks maha arvestatud. Vähemalt neil, kellel väljamakse avaldus tehtud.

Hästi huvitavat infot leiab lahtrist Minu päringud -> Koondväljavõte. Hästi palju küll räägitakse sellest aastasest tootlikkusest ja millest kõigest veel, aga palju ägedam on ju teada saada, kui palju siis tegelikult raha on juurde tiksunud kogu selle kogumisperioodi jooksul. Siit näen ma konkreetselt, et sissemakseid on minu pensionifondidesse tehtud kokku 17054,73 EUR. Laias laastus (ajuti on mingid lühikesed perioodid olnud, kus on natuke teistmoodi olnud) tähendab see seda, et 1/3 sellest on reaalselt minu palgast otse tulnud ja 2/3 siis minu enda I samba arvelt. Summad on seejuures siis järgmised: enda otsene osakaal on vaid 5684,91 EUR ja kõik ülejäänud siis niiöelda riigi poolt lisaks pandud (minu enda arvelt). Seega on kasumit toodetud selle 18 aasta jooksul päris palju, sest viimane summa, mis siis kontol enne maksude maha arvestamist oli, on 25720,26 EUR. Pole vist paha - kasum ligikaudu 20000 EUR. Muidugi mingid targemad investeerimisgurud võiksid siin parandusi teha, kui päris pada oma loogikaga ajan. Aga ma ise vähemalt niimoodi siit välja loen.

Tänasest alates siis hakatigi väljamaksetega pihta. Oodakem siis kuniks telefon teeb "piiks-piiks" ja siis ongi raha käes. Ja seekord üldsegi mitte SMS-laen! Ahjaa, väljamakseid teostab Pensionikeskus AS ja oma panka pole mõtet nende küsimustega tüüdata, et millal juba raha saab.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar