Tõe kriteeriumiks on praktika. Juba vanad eestlased teadsid seda. Nagu mu eelmisest postitusest ehk mäletate, siis jäi mul seoses Pensionikeskuse ja Revoluti teemaga päris palju küsimusi õhku. Ning siinkohal oleks paslik järgnevat juttu alustada vabandusega. Mina eksisin ja olin oma kättesaadud info põhjal teinud valed järeldused.
Aga kõigest nüüd järgemööda. Kuna kogu see teema jäi minu jaoks kripeldama, siis otsustasin asju edasi torkida. Nii Revoluti poolelt, Pensionikeskusega suheldes kui ka eelmises postituses mainitud noormehe abil reaalselt asja läbi proovides. Alustuseks saigi Pensionikeskusele kiri saadetud, et mis värk nende teada ikkagi on Revolut Bank ja Revolut Payments kontodega. Juurde sai lisatud ka väljavõtteid suhtlusest Revoluti klienditeenindusega.
Vastus tuli järgmine:
"Nagu on vastanud Teile Revolut klienditeenindaja, on selge, et eksisteerib 2 erinevat ettevõtet:
2) Revolut Payments (e-raha/makseasutus, BIC kood: REVOLT21 / REVOLT21XXX).
Mõlemas asutuses on erinevad kontonumbrid, mitte sama konto number mõlemas asutuses. Teie kirjas viitab sellele lause: “You basically have the two entities, the e-Money entity - Payment UAB IBAN - and the Revolut Bank UAB.“
Maksete saamiseks saate kasutada kontot, mis on avatud makseasutuses Revolut Payments UAB.
Vastavalt Pensionikeskuse kogemusele saame väita, et Revolut Bank'is avatud kontodele (BIC kood: RETBLT21XXX ) ei ole võimalik makseid teostada, sest pank tagastab maksed saatjale. Kuna Revolut Paymets UAB on makseasutus, mitte krediidiasutus, siis sinna makseid Pensionikeskus ei teosta."
Niisiis. Tundub, et siin tuleb visata korralik kivi Revoluti kapsaaeda, sest nende klienditeenindus ei ole lihtsalt piisavalt heal tasemel ja annab üsna vastuolulist informatsiooni. Lisaks muidugi kivi ka minu enda põllule, et ma mingil põhjusel uskusin pigem neid kui Pensionikeskuse selgitusi (ilmselt eeldades, et Revolut teab oma sisemist äriloogikat siiski paremini kui mõni kolmas osapool).
Selleks, et asi aga lõplikult selge oleks, sai läbi tehtud ka praktiline näide. Eelpool mainitud noormehel on olemas Revolut Bank konto ja saigi tehtud katse, kus ta üritas teha ülekannet Revolut Bank IBANile (jah, nagu selgus - neid IBAN numbreid on siiski kaks erinevat). Tulemus on järgnev: "Nii, ühesõnaga tundub, et Pensionikesus on asjaga ikkagi kursis. Raha tuli tagasi, kui saatsin sinna teise kontole. Suhtlesin päeval Revoluti teenindajaga, kes väitis, et saab mõlemale kontole raha kanda. Õhtul vabandas juba teine teenindaja, et anti vale infot ja saab kanda raha ainult sellele, mida näed oma äpis (ehk siis Revolut Paymentsi IBAN)." Case closed. Mina vabandan.
Lõpetuseks üks oluline informatsioon aga seoses pensionirahade väljamakse tühistamise ja pangakonto muutmisega. Nagu siis juba teada, on tänane kesköö see viimane hetk, kui seda avaldust veel tagasi võtta saab. Uudistest on juba läbi käinud, et 150000 avalduse teinud inimesest on tänaseks selle tühistanud ligikaudu 4000 inimest, ehk siis umbes 2,7%. Nüüd aga siis tähtis jutt neile, kel plaanis muuta pangakontot, kuhu see pensioniraha kantakse (no siis kasvõi Revolut Paymentsi asendamine millegi muuga). Selle muutmise tähtaeg ei kuku täna. Sellega on aega mõelda ja kaaluda sisuliselt kuni selle hetkeni, mil reaalselt ülekanne teele pannakse. Seega terve augustikuu kohe kindlasti. See info pärineb sedapuhku Pensionikeskuselt ja pole põhjust selles kahelda. Samuti küsisin neilt, kas on ka teada mingeid täpsemaid kuupäevi, millal ülekandeid üldse teostama hakatakse, siis sellele vastati üsna lakooniliselt - septembris. Ühesõnaga, see võib juhtuda suvalisel hetkel vahemikus 01.09.2021 - 30.09.2021.
Ongi kõik selleks korraks kogu selle pensionirahade värgiga. Kaalutletud otsuseid kõigile!
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar