Täna on 28. juuli. Teise pensionisamba esimese perioodi väljamaksete tühistamiseks on jäänud veel 4 päeva. Paraku pean taaskord sel teemal natuke pikemalt kirjutama ja tegelikult on mul juhe üsna korralikult koos.
Teemaks siis muidugi järjekordselt kogu see välismaa arvelduskontodele kandmise värk. Kuna üks populaarsemaid variante sellel teekonnal on Revolut, siis keskendun just sellele. Olen viimase nädala jooksul päris palju uurimustööd teinud, kuid paraku pean juba kohe alustuseks nentima, et kõiki vastuseid mul ikkagi ei ole.
Ahjaa, see märkus ka siia siiski, et minul endal isiklik huvi kogu selles temaatikas puudub. Mina lasin oma pensionirahad kenasti LHV kontole kanda, sest täitureid mul kukil pole ja kõik pangakontod on mul kenasti avatud. Pigem tegelen ma siin lihtsalt tõe taga ajamisega.
Eelmisel nädalal võttis minuga ühendust üks noormees, kes kurtis just seda, et tema pani oma pensionirahad Revoluti poole teele ja elas siiani teadmisega, et sellega suures plaanis mingeid probleeme ei teki. Kuid seejärel sai ta ootamatu kirja Pensionikeskuselt (jah, Pensionikeskuselt, mitte kuskilt kohtutäiturilt vms): "Olete esitanud kogumispensioni raha väljavõtmise avalduse. Teatame, et Pensionikeskuse andmetel olete esitanud raha saamiseks arvelduskonto, kuhu Pensionikeskus raha ülekannet ei tee. Makseteenuseid või e-raha teenuseid pakkuvates äriühingutes (näiteks: Revolut Payments, Transferwise, Paysera, Holvi, Monese jne.) avatud kontodele kohustusliku kogumispensioni väljamakseid ei teostata. Tulenevalt kogumispensionide seaduse §-s 52’4 sätestatust saab Pensionikeskus raha välja maksta ainult Teie nimel mõnes krediidiasutuses (pangas) avatud arvelduskontole."
Nüüd oleks paslik natuke selgitada kogu seda Revoluti teemat. Revolutil on kahte sorti arvelduskontosid - Revolut Payments ja alates selle aasta veebruarist on Eestis avatud ka Revolut Bank. Nii palju, kui mina olen asjadest aru saanud, siis on nende kahe põhiline erinevus lihtsalt riikliku tagatise olemasolu ehk Revolut Bank konto on turvalisem. Revolut Paymentsi konto saab samas ühe klikiga ümber muuta Revolut Bank kontoks. Siinkohal ma pead ei anna, aga minu teada peaks selle muudatuse käigus IBAN (ehk siis see pikk kontonumber, mille inimene sisestab, kui pensionirahasid kätte soovib saada) samaks jääma. Kui keegi on reaalselt selle protsessi läbi teinud (Revolut Paymentsi muutmine Revolut Bank kontoks), siis võiksite kommentaariumis või kirja teel mu teadmisi kinnitada või ümber lükata.
Nüüd aga edasi järgmiste segaste signaalide juurde, mida Pensionikeskus nii mulle endale kui ka eelpool mainitud noormehele kirjavahetustes saatnud on.
Pensionikeskuse jutu järgi peaks olema nii, et nemad teostavad ülekandeid vaid https://www.fi.ee/et/pangandus-ja-krediit/krediidiasutused nimekirjas olevatele arvelduskontodele. Samas, selles nimekirjas on kenasti olemas ka Revolut Bank.
Tsiteeriksin siinkohal järgmist Pensionikeskuse saadetud kirja. "Makseasutus Revolut Payments UAB ja krediidiasutus Revolut Bank UAB on kaks erinevat asutust. Revolut Bank on krediidiasutus, kuid Revolut Bank’i süsteem on üles ehitatud selliselt, et pangas asuvatele kontodele saab sissemakseid teha ainult selliselt kontolt või kontodelt, mis on Teie nimel Revolut Payments-is. Kõik Revolut Bank’i saadetud maksed tagastatakse selle panga poolt Pensionikeskusele ning teistest pankadest ei ole Teie Revolut Bank kontole võimalik raha kanda." Tunnistan ausalt, mina sellest kirjast lõplikult aru ei saa ning ma pole sugugi veendunud, et Pensionikeskus siinkohal siiski korrektset infot omab või jagab. Mul on endal olemas Revolut Paymentsi konto ja see toimib nagu iga tavaline (Eesti) pangakonto - kõik ülekanded teistest pankadest (SEB, LHV jne) tulevad sekunditega üle. Samamoodi saan ise teha ülekandeid ükskõik millisele pangakontole. Kõik toimib IBANide-põhiselt. Mille poolest erineb sellest nüüd Revolut Banki konto? Kas tõesti ei saa sellele väljaspoolt Revoluti ülekandeid teha? Väga absurdne tundub see kõik...
Hinge rahustuseks ja asjaolude kinnituseks võtsin just mõned minutid tagasi uuesti ühendust Revoluti klienditoega, et küsida hästi konkreetselt kõik asjad üle. Ning selguski, et eelmisel korral vist oli mu vestluspartneriks seal mitte kõige teravam pliiats või läks midagi lihtsalt tõlkes kaduma. Igal juhul sain ma nüüd täiesti konkreetsed kinnitused - kui inimene muudab oma Revolut Payments konto (mis ei ole Pensionikeskuse jaoks vastuvõetav) ümber Revolut Bank kontoks (see on kenasti lubatud krediidiasutuste nimekirjas sees), siis kasutaja jaoks ei muutu mitte midagi. IBAN, BIC ja kõik muud olulised andmed jäävad samaks. Ka kogu funktsionaalsus (tehingud, ülekanded mõlemas suunas) jääb samaks.
Seega, õhku jääb paratamatult küsimus - kas Pensionikeskus eksitab inimesi teadlikult ja meelega või on nende endi informatsioon lihtsalt aegunud või vale?
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar