teisipäev, juuni 01, 2021

Kaheksa kuud blogimist, kaheksa kuud kommentaare, 2. osa

Jätkan siinkohal selle blogi kommentaaride kajastamist. 

Esimese osaga on võimalik tutvuda siin.

02.12.2020: "Kui sinu 4000 eurone võlgnevus muudetakse 81000 euroseks nõudeks siis inkasso sellega kindlasti kohtusse minna ei saa. See on lihtsalt õigustühine. See on viimane asi mille pärast muretsema peaks. Tundub, et uus trend ongi kõik automatiseerida. Krediidikontodest soovitan teil kõigil siiralt eemale hoida. Nende puhul puudub igasugune ülevaade. Maksegraafikut ka minimaalsete lubatud maksete puhul ei pakuta. See tähendab, et on väga raske aru saada mille eest maksad. Mul on ilmselt kõige halvem kokkupuude credit24 krediidikonto teenusega. Eriti tasuta reklaamitud maksepuhkusega. Aasta alguse võtsin ma sealt viimase väljamakse. Praeguse seisuga on mu laen kasvanud kuigi ma olen tasunud kõik arved 100% ja kasutanud nende tasuta maksepuhkuse võimalust mitmel korral. Nagu ma aru saan siis sellist teenust nagu tasuta maksepuhkus nad ei paku ja arvet nad intressi tasumise eest ei väljasta kuna kogu algselt maksmisele kuuluvad summad ongi 100% intress. Ehk põhiosa puhkust ei saagi eksisteerida. See tähenda, et see intress lisatakse lihtsalt laenujäägile." 

04.12.2020: "Minu poolt ka üks näide minevikust. Lõpetasin 2014 lepingu teliaga ja maksin viimase arve kogemata 3,03€ vähem kui vaja oli. Lisaks saadeti ekslikult Telia poolt mulle veel leppetrahv seadmete mittetagastamise eest (3,03€ võlgnevus puudus sealt), kuigi ma olin seda teinud. Peale vestlust Teliaga sai see korda ning saadeti kreeditarve kus puudus taaskord see 3,03€ võlgnevus ning leppetrahv oli 0. Minu jaoks teema lõpetatud. Fast forward aastasse 2018, tuleb Julianus inkassolt võlanõue summas 36,06€. 12x suurem summa kui algne võlgnevus. Üsna paha üllatus, arvestades, et enda teada mul kuskil ühtegi arvet või laenu üle maksetähtaja polnud ning e-mailis oli kohe ka info, et mul on nüüd taust.ee's maksehäire. Millest nõue koosnes: Põhivõlgnevus: 3,03 EUR Viivis: 3,03 EUR Kõrvalnõuded: 30,00 EUR Ehk siis Telia poolt sellesmõttes vist kõik õige, et viivis ei kasvanud suuremaks kui võlgnevuse põhiosa. Julianuse poolt muidugi kohe 30€ e-maili eest. Telia kapsaaeda läks küll see osa, et nelja aasta jooksul ei saadetud mulle ühtegi võlgnevuse teavitust, isegi mitte inkassosse saatmise ähvardust. Tasub märkida, et kontaktandmed olid korrektsed. Õnneks leidsin kuidagi selle 3,03€ vähem makstud arve üles ning Telia oli nõus võla neilt tagasi ostma ja Julianuselt sain ka kinnituse maksehäire eemaldamise kohta." 

05.12.2020: "Mul tekkis sulle selline küsimus. Hetkel on sul tsirka 20 laenulepingut, millest enamus on väike ja kiirlaenud või krediitkaardid(loe ulme suure intressiga). Samas on laenusummad kokku vaid veidi alla 200 tuhande euro. Kas poleks siis võimalik refinantseerida mingitki moodi oma laene? Kõiki poatitusi pole kahjuks jõudnud veel läbi lugeda, aga pole veel refinantseerimisest leidnud mõtteid. Vara on ju olemas( ma ei tea muidugi kui palju on su kodu hetke väärtus, võib-olla see samune 100 tuhat eurot, aga kui selle väärtus on vähemalt üle 200 tuhande ja samuti on sul minu arusaamadel jätkuvalt töö ehk kindel rahavoog, siis peaks võimalik olema ju leevendada olukorda ka sellega, et vähendad laenulepinguid 1 suure laenuga? On olemas ju ka hüpoteeklaenud, mida saab kinnisvaratagatisel, see muidugi näeb ette, et sinu laenuga soetatud kodu väärtus on piisavalt palju suurem. Jõudu ja jaksu edaspidiseks, ning poliitiku loosung ka uuel aastal läheb helgemaks ehk." 

08.12.2020: "Valisite kommentaaride seast ühe värvikamatest.. olen blogi püsilugeja, mul tekkis küsimus, kas on mõtet lugeda delfi kommentaariumi - on ju teada, et sealt lendab soppa paremale ja vasakule, kas on mõtet end sellega traumeerida? :)" 

09.12.2020: "Kas nüüd ongi loo lõpp ja lahendus. Sõber laenas raha. Nüüd ei ole enam millestki kirjutada. Kas võlglane pensionifondist üldse nii palju raha saab, kui sõber laenas. Raha on ennegi sõbrad tülli ajanud."

11.12.2020: "Alustan su blogi lugemist algusest ning olen mõelnud ka eelnevate postituste juures kaasa rääkida kuid ei tea kas need sinuni jõuavad. Tahtsin antud postituse valguses pakkuda ühte raamatut lugemiseks, mis sarnaselt psühholoogi mainitule aitab mõtteid korrastada ja keskenduda olulisele. Kui mahti lugeda, siis leiab selle isegi veebist tasuta: http://dspace.ut.ee/bitstream/handle/10062/26664/oska_olla_enda_psuhholoog.pdf Omale ostsin selle ning on sahtlis koguaeg olemas kui vaja läheb. Soovin jõudu ja jaksu probleemidega tegelemisel."

16.12.2020: "Nii tore näha, et aina enam inimesi n-ö kapist välja tuleb! Sinu ja AMOV blogi on mul algusest igapäevases lugemises, lisan nüüd ka kolmanda! Tänan soovituse eest. Edu ja meelekindlust! Kõik saab korda, kõik eeldused oled sa selleks juba loonud :)"

17.12.2020: "Tere! Ma olen Su blogi hoolega lugenud ja see on mulle andnud ka meelekindlust õigel teel jätkamiseks. Minu jaoks on nüüd rohkem kui viis kuud, kui ma ühtegi hasartmängu mänginud ei ole. Sellele eelneva aasta kaotused olid u 2000-3000 eurot. Minu hasartmängusõltuvus algas 2016. aasta detsembris ehk siis kestis kokku umbkaudu 3.5 aastat. Selle aja jooksul suutsin kasiinodesse kaotada rohkem kui 35 000 eurot, minu laenude lagi oli umbes 25 000 juures. Ma olen selle olukorra lahendamiseks kõvasti pingutanud, väga palju on kasu olnud teraapiast, mis üldse aitas teadvustada, mis muga toimub. Sellel aastal sain kodupangast kodulaenu, kuna sellele eelneva kuue kuu väljavõtte suutsin puhtana hoida. Samuti olen nüüdseks kõik oma võlad tagasi maksnud ja isegi säästnud kodulaenu sissemakse jagu. Kokku olen siis viimase 3.5 aastaga hasartmängudele kulutanud rohkem kui eelmainitud summa ja sellest hoolimata olen hiljem säästnud suurema summa, et kodulaenu sissemakse teha. Selle juures on minu palk küll üle Eesti keskmise, kuid mitte ulmeline, olen kasutanud kõiki võimalusi ja lisasissetulekuid säästmiseks, laenude maksmiseks ja hiljem kogumiseks. Mulle endale tundub, et mul on nüüd nagu täiesti uus algus. Peale kodulaenu ei ole mul ühtegi muud võlga, varem oli neid samadest kohtadest, millest kirjutanud oled, suures summas. Samuti tunnen ennast vaimselt ja füüsiliselt palju paremini ja tugevana. Mul läheb ka muudel elualadel oluliselt paremini, kuna ei ole kestvat "vaimset koormat". Minu puhul oli palju abi perest, kes oli väga suureks toeks ja kelleta selle raske asja läbimine oleks olnud pea võimatu. Ka toetasid nad mind niipalju materiaalselt, et väga kriitilistel hetkedel laenasid mulle võlgade jaoks, mille hiljem neile tagasi maksin. Nende moraalne toetus ja püsivus minu suhtes oli muidugi äärmiselt kasulik. See on samas väga individuaalne, kindlasti ei taha ma öelda, et pead neid asju oma perega jagama, kuid nagu ka oma blogis kirjutanud oled, arvan, et on väga oluline, et on inimesi, kellega seda kõike jagada. Ma tean hästi seda tunnet, kui võlad on niisugused, et enamus sissetulekust läheb nende maksmiseks ja see on üsna nüri tunne. Tekibki mõte, et mille nimel ma pingutan ja seal on neid tundeid teisi veel, kuid ma tahan öelda, et kindlasti on tulevikus võimalus, et oled võlgadest vaba ja suhtud uhkusega sellesse, et oled sellise raske asja ületanud. Minu jaoks oli kõige tähtsam hasartmängudega lõpetada, peale seda hakkas elu vaimses mõttes stabiliseeruma ja kõik, mis oli, maksin võlgadeks, ja ühel hetkel olid võlad makstud ja sain ka oma kodu seotada. Tean seda tunnet hästi, et oled väga abitu, kuna kogu elu on seotud võlgadega, kuid nüüd enam mul seda tunnet ei ole ja nüüd ma isegi ei vaata enam kahetsusega juhtunule tagasi, vaid ju see oli minu jaoks vajalik, et õpiksin raha hindama." 

21.12.2020: "See aegumine ei ole nii keeruline nagu sa arvad olevat, tegelikkuses nõuded alati aeguvad automaatselt. Tean, et väga palju hurjutatakse igasugu juttudega, et ei ei, iseenesest ei aegu midagi, mis on tegelikult ju jaburus. Aeg ja aja kulgemine on üks kõige automaatsemaid asju siin elus. Aeg liigub edasi, meie tahtest hoolimata ja alati." 

21.12.2020: "Enamus millegipärast arvab ja ka kõiksugustes foorumites, kommentaarides olen kohanud sama arvamust, et kohtul on justkui mingi keskne roll aegumise osas, et kohus kuulutab aegunuks..enne ei pidavat aegumagi. Mis on tegelikult jällegi vale ehk siis inimesele tahetakse jätta muljet, et kui kohus aegunuks ei ole kuulutanud, siis see aegunud pole ja inkasso saab rõõmsalt edasi oma võlateateid saata. Kui kohtust üldse rääkida, siis tema võtab vaid aegumist arvesse kui võlgnik sellele tugineb. Aga kui ei tugine, siis teeb ilmselt teistsuguse kohtuotsuse, aga ega see ei tähenda, et see võlg aegunud poleks. Lihtsalt mõistab sel juhul kohus aegunud võla välja. Ehk siis aegunud on see nii ehk naa, küsimus on kas sa lased endale selle aegunud võlgnevuse välja mõista või mitte. Siis teine situatsioon, milles jälle räägitakse, et kohus kuulutab aegunuks, on täitemenetlus. Jälle vale! Aetakse segi aegumine ja täitemenetluse lõpetamine. Ehk siis kohtusse minnakse täitemenetlust lõpetama, mitte aegunuks kuulutama. Ja jällegi kohtu ülesanne on vaid aegumist arvesse võtta. Kohus võtab aegumist arvesse võlgniku taotlusel ja lõpetab täitemenetluse. Aga kui ei lähe täitemenetlust lõpetama, siis lihtsalt täitemenetlus kestab edasi kuigi nõue on juba aegunud. Ehk siis nagu juba eelmises postituses ütlesin aegub alati automaatselt, kohus võtab seda vaid vajadusel arvesse (aegumist kui fakti). Kui kohus aegunuks kuulutaks (mida väga paljud väidavad), siis nõue ju aeguks nii öelda kohtuistungi päeval alles (aegunuks kuulutamise hetkel). Tegelikkuses on kohtuotsustes ju kõik aegumised tagasiulatuvalt. Näiteks 2011 aasta võla korral on kohtuotsuses kirjas, et võlg aegus 2014, mitte, et 2020 (kohtuistungi toimumise ajal)." 

22.12.2020: "Müts maha sinu ees. Olen sama orgi otsas. Tänu kiirlaenudele ja kasiinole ja valedele valikutele olen hetkel elus kaotanud kõik mis oluline. Pere. Võlgadest saan kuidagi lahti...neid üle 18k. Aga pere kahjuks tagasi ei saa. Siiski loen huviga ja loodan et saan nii mina kui sina klaariks. Edu. A." 

22.12.2020: "Need keda nimetad "elukutselisteks abipalujateks" on üldjuhul varem probleeme olnud ja leidnud kusagilt abistaja kelle abil siis on probleemist ülesaadud. Õpitud abitus paneb neid uue probleemi korral uuesti abiküsima." 

23.12.2020: "Olen tundmatuid kodanikke ise abistanud. Põhimõtteliselt nõus, et on palju õpitud abitust. Tavaliselt selle tunneb nii ära, et rõhutakse emotsioonidele - lapsele pole midagi süüa anda, endal terviseprobleemid, ... Raha on vaja siis tavaliselt väga kiiresti (tundide küsimus). Olukorrast väljatulemise plaanidest ei räägita või on see nii kaugem tulevik, et pole mõtet rääkida. Läbi elu see tavaliselt ikka ei kesta. Tavaliselt katsub selline inimene raha ka laenata ja tagasi pole tal millestki maksta. Eraisikust laenuandjad teevad tavaliselt saamata võla kohta kohta avaliku postituse nt Facebook-i petiste gruppidesse. Kord abi saanuna muutub inimene ka ise julgemaks, arvab et kusagilt ikka saab, olukord lastakse liiga hulluks ja enne uue abi saamist on laps või lapsed juba turvakodusse viidud... Abistajal tasuks otsida enne ülekande tegemist nime järgi facebook-ist, avalike kohtulahendite baasist, krediidiinfost. Vahel on seal juba info olemas. Kui abisoov on korduv, siis mõne aja pärast peaks ka juba suhtlusest selge olema, mis suunas see asi liigub, kas rahakasutamise variant 1 või 2. Soovitan kellegi abistamist mitte väga suurtest summadest alustada. Alati on võimalik see peatada. Keegi teine minu eest ühtki ülekannet minu kontolt ei tee." 

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar