reede, mai 14, 2021

Mai 2021 numbrites

Täna hommikul maksin ära viimase maikuu arve ning sellega siis jälle üks kuu lukus ja pisike samm lähemal võlavabadusele. Annangi siis nüüd väikese ülevaate, kui palju siis raha erinevate laenumaksete (ja intresside) peale kulus. Selles mõttes on nüüd asi konkreetsem ja selgem, et igasugused erisused on nüüd läbi (lepingute muutmiste tasud jne) ja seega peegeldab see kõik nüüd reaalset hetkeseisu.

Numbrid ise on nüüd sellised. 

Ning lähimate kuude jooksul kogu see suurusjärk umbes-täpselt selliseks ka jääb, sest otsest plaani mul midagi ümber mängida praegu ei ole. Kui uuel töökohal end kenasti sisse olen elanud ja kui olen selgeks saanud, kuidas see eelarve reaalsuses siis jooksma hakkab, siis vaatan muidugi plaanid üle. Äkki ikka saab midagi kiiremini tasuda (eriti just neid kõrgema intressiga lepinguid) ja seda üldist koormust vähendada. Sest olgem ausad - kuigi ma sain nüüd seisu selliseks, kus sissetulekud ületavad igakuiseid kohustusi, siis tegelikult on see ikkagi väga pingeline elurütm, kus mingeid lünki või auke sisse ei tohi tulla. Pean siis silmas mingeid haiguslehti ja ootamatuid suuri kulutusi. Seega, tegelikult tuleks siiski igal võimalusel ka koguvõlgnevust vähendada nii kiiresti ja nii palju kui vähegi võimalik.

Kusjuures, olen tegelikult natuke pikas plaanis mõtlema hakanud, et kui olen mingi pool aastat uuel töökohal vastu pidanud oma suhteliselt kõrge palgaga, siis proovin ka mingit asjalikumat laenudiili mõnest pangast küsida. Ikka sellise ca 15% aastaintressiga. Et saaks lihtsalt veelgi paremaks selle seisu ja kallimad laenud eest ära. Aga see on hetkel selline pikem plaan ja detailsemalt pole mõtet sellest veel rääkida. Siinkohal tasub muidugi üle rõhutada seda, kui tänulik ma kõigile teile olen, et lõppude lõpuks ma maksehäireregistrisse oma jamadega ei sattunudki (seal jäi reaalselt vist paar päeva puudu, et Bondora oleks seda teinud) ning see annab üldse võimaluse selliseid mõtteid mõelda.

Praegu olen võtnud siis sellise plaani, et igakuiselt maksan esimesel võimalusel kõik arved ära (osa küll läheb automaatselt maha ja neid ma kiirendada ei saa), seejärel elan järelejäänud raha eest nii kokkuhoidlikult kui võimalik ja siis vahetult enne uut palgapäeva püüan laenujääke vähendada nii palju kui võimalik (krediidikontode ja ka näiteks Bondora puhul on see üsna lihtsaks ja automaatseks tehtud). Seega, kokkuvõttes võitlus muudkui jätkub ja elame edasi.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar