kolmapäev, mai 12, 2021

Kaheksa kuud blogimist, kaheksa kuud kommentaare, 1. osa

Iga blogi selgrooks lisaks sisule on loomulikult ka ustavad (ja aktiivsed) lugejad. Kuigi algselt kirjutab iga autor oma lugu ennekõike iseendale, siis teatava arvu lugejate kogunedes muutub ka blogi olemus. See muutub teatud mõttes etenduseks või reality-show'ks, kus lugejatel on täita oma tähtis roll. Tänased read tahaksingi ma pühendada oma blogi lugejatele, eriti siis neile, kes on selle 8 kuu jooksul oma kommentaari siia keskkonda jätnud. Tänase seisuga on põhiblogis (volglane.blogspot.com) 584 erinevat kommentaari ning alternatiivlehel (volglasepaevik.blogspot.com) 76 kommentaari. Ma ei oska hinnangut anda, kas need numbrid on suured või väikesed, aga tegelikkuses olen õnnelik iga kommentaari, iga kirja, iga tagasiside eest, mida te mulle selle aja jooksul jätnud olete. Kui ma selle blogi eelmise aasta septembris püsti panin, siis otsustasin koheselt, et ma lasen inimestel kommenteerida ka anonüümselt, ilma mingigi registreerimiskohustuseta. Sest see temaatika on lihtsalt selline, kus inimesed eelistavad pigem oma nime mitte avaldada. Kui alguses ma isegi modereerisin neid kommentaare teatud määral, siis tegelikult sain ma üsna kiiresti aru, et tegelikult ei ole sellel kõigel mitte mingit vajadust. Paaril korral olen küll langenud mingite spämmirobotite tegevuse alla, aga seegi on jäänud üsna mõistlikkuse piiridesse (võibolla 10 kommentaari olen pidanud kokku kustutama).

Siinkohal tahaksin ma aga esile tuua mõningaid kommentaare, mis vähemalt mulle kõige rohkem hinge ja korda on läinud. Kuna enamasti on kõik need kommentaatorid jäänud anonüümseteks, siis paraku personaalselt ma kedagi tänada ei saa nende eest. Aga küllap tunnevad järgnevate kommentaaride autorid ennast ise ära. Igal juhul aitäh kõigile, kes oma arvamust on avaldanud. Seda ei saa võtta iseenesest mõistetavalt, ma ise võtan seda tegelikult kingitusena. Aitäh veelkord!

Alustaksin ajalises järjekorras, vanematest kommentaaridest järjest uuemate suunas. Kuna neid kommentaare on nii meeletu hulk, siis loomulikult ühte postitusse nad kõik ära ei mahu. Seega, antud postitusele tuleb veel ilmselt ka 2. ja ka 3. osa. Iga kommentaari ees on kuupäev, mis ühtlasi viitab ka postitusele, millele see kommentaar on antud.

05.09.2020: "Ma arvan, et vägagi palju inimesi on sedasama läbielanud ja kogema pidanud - ka mina ise...ja see stress on muidugi jäle...aga hetkel loen ma seda blogi kui ilukirjandust - haaravat ja kaasakiskuvat - raamatuna kiirelt avaldatavana võiksid isegi kõik probleemid lahendatavad olla autoritasust - liialdan muidugi, aga tulevikule mõeldes poleks paha ettevõtmine...samas ise seda läbielanuna ütlen - kõik asjad loksuvad paika ajajooksul iseenesest..autorile jõudu vastupidamises selle ajani..!"

13.10.2020: "Sa oled väga tubli, et julged kirjutada emotsionaalsest poolest. See on oluline teema avada. Võlgnikul on kerge sattuda sildistamise ringi- ise süüdi, ainult raha oli tähtis-nüüd on paras, nii see on kui üle võimete elatakse jne. Tegelikult on sõltuvuses inimese hingeelu hoopis muud kui glamuurse elu ihkamine. Palju enesesüüdistamist, enesepetmist, depressioon. Tähelepanu pööramine vaimsele tervisele ja sellest avalikult rääkimine on väga olulised." 

27.10.2020: "See on väga õige mõtlemine ja soovitus määrata kindlad ajad asjadega tegelemiseks. Ning kui need mõtted muul ajal peale tikuvad, siis kasutagi seda hingamistehnikat. Püüa tekitada endale olukord, kus oled ainult Sina, ülejäänud maailma ei eksisteeri. Ei eksisteeri pankureid, ei eksisteeri raha, ei eksisteeri mitte midagi peale Sinu ja su hingamise. Ja kõigest muust on sul suva. Ja siis naase tegevuste juurde, mida teeksid siis, kui sul võlamuresid poleks. Ja suhtle inimestega. Sellises olekus soovib inimene teistest eemale tõmbuda, kuid Sa ilmselt ei usu, kui palju sul tegelikult toetajaid on, kui oma murest neile räägid. Ja unusta need võlaküti foorumid ja jutud ära. See on punt inimesi, kes niikuinii üksteisevõidu seadusi rikuvad ja teineteisele keeravad. Need pole küll mingid kodanikud, kelle juttu ja mentaliteeti üle kõikide Eestlaste skaleerida :D Eks neilgi omad mured ja vead, võibolla teisest valdkonnast, aga piinad ja paranoiad veel suuremad, kui Sul :) Küll elu end paika loksutab ka Sinu jaoks :) Sellistest kogemustest sünnib tavaliselt midagi väga head, kui madalseisuperiood vastu pidada :) On raske küll, kuid elul on kombeks visata vahel ka häid üllatusi Su teele :)" 

30.10.2020: "Ma lugesin Sinu blogi läbi. Olukord on kehv, kuid kindlasti lahendatav. Kindlasti oled ära kaardistanud oma võlad. Aga kas oled teinud ka mingisuguse plaani, et millist strateegiat järgida? Maksta iga kuu natuke kõigile - üldine progress on olemas, aga per laenuandja on muutused väikesed (st maksad rohkem intressi). Võibolla õnnestub midagi lihtsalt ära maksta (kõige suurema intressiga laen, kõige väiksema jäägiga laen, laenuandja, kes kõige rohkem kisab, vms), et saaks ühe laenu nimekirjast maha tõmmata? Sellega tekib nn lumepalli efekt ning saab kokkuvõttes kiiremini ning ka odavamalt laenud tagasi makstud. Psühholoogiliselt on minu arvates lihtsam, kui tegelemist vajavaid "objekte" on vähem. Üks tasuta rakendus on näiteks leheküljel https://undebt.it/ millega on lihtne oma laenusid "hallata" ning saab ka soovitusi, et millist plaani rakendada. Kui tervis ja kodune olukord kannatab, siis miks mitte teha ka tööampsusid lisaks: https://goworkabit.com/" 

02.11.2020: "Mingil määral tegeled Sa mängurlusega - kas tuled ise välja või mitte. Mina ei tulnud, asjad läksid hapuks. Hakkas tasapisi kärisema. TUli ilmsiks üks hpu laen ja siis veel üks ja siis veel üks. Peale esimesi intsidente hakkas abikaasa teadlikult otsima ja leidis ka.. Sinu olukorda jälgides ja selle tõsidust mõistes - pigem see siiski tuleb välja. Sa ei räägi siin ühekordsest tulekahju kustutamisest vaid pigem aastaid kestva rabapõlengust. Varem või hiljem tekivad küsimused - miks isa enam seda või teist lubada ei saa.. Enamus Sinu sissetulekust kulub võlgade lahendamisele, aga Sinu lähedased võivad seda olukorrast teadmata hoopis teisiti võtta.. Mul vedas. Pere jäi püsima. Võlad said lahendatud. Aga oleks võinud kardinaalselt teistpidi minna. Olukord on individuaalne, ma ei tunne Sinu naist, äkki sellest kuuldes pakib asjad ja kolib minema. Siin ei ole ühest vastust.." 

03.11.2020: "Kuna olin hasartmängur siis minu summa ei vähenenud vaid kasvas. Ikka lootsin, et nüüd leidsin mingi süsteemi ja nüüd hakkan võitma ehk kaotatud tagasi teenima. Aga nii ei juhtunu. Võtsin laenu, et mängida ja hiljem laenudega tasusin võlgasid..Viimane aasta läksid panused väga suureks ja oli paar juhust kui sain 3000 eurot laenu ja mängisin samal päeval maha. Peale seda oli mängimis pohmakas...see oli hull. Närvid hakkasid tõmblema ja süüa ega elada ei tahtnud" 

04.11.2020: "Mul on Sinuga täpselt analoogne kogemus möödunud aastast. Register oli puhas, konto säras ja laenu ei antud. Praegu, olles tulnud välja olukorrast, mis on Sinu omaga pea õks ühele saranane tahan öelda, et on isegi hea, et ei antud. Aga ma olen 100% kindel selles, et laenuandjad on loonud ise süsteemi, mis katab poitiivse krediidiregistri funktsionaalsuse."

04.11.2020: "Siin luba ma annan Sulle praktilise näpunäite. Bondora ei kaasa laenu tagasisaamise ahelasse inkassot. Ehk siis, enamus laenuandjaid annavad hapu laenu inkassosse, kellega Sul on võimalik sõlmida leping. Bondora aga annab asja otse maakohtusse, kus Sa saad valitud päevade jooksul makseettepaneku, mida saad muidugi vaidlustada, aga see on paraku ainult aja võitmine. Makseettepanekuga mittenõustumisel läheb asi kohtusse ja sealt juba täituri kätte."

06.11.2020: "Selge. Sellisel juhul muutub see, mida Sina kutsud vandenõuteooriaks järjest tõenäolisemaks. Tegelikult on ju isegi hea, et inimesele, kes on oma võimeid ületanud enam täiendavat kütust ei anta, aga siiski.. Mina sain sellest siis aru, kui korraga mu Liisi järelmaksulimiit, mis lihtsalt üleval oli korraga ära nulliti. Ja keegi ei osanud öelda, et nagu miks.. Öeldi ainult, et tehke uus avaldus. Aga jah, isegi, kui see on tegelikult nii laenajale kui laenuandjale parem, oleks tegemist ikkagi seadusevastase protsessiga. Kui mu andmeid omavahel nii vabalt jagatakse , siis kellega veel?" 

07.11.2020: "Soovin Sulle edu ja elan kaasa, sest suhestun Su muredega - minu võlasummad ei olnud küll ligilähedaseltki nii suured, kuid viimane 3a on kulunud sellele, et kõigist laenudest täielikult lahti saada. Tean, kui emotsionaalne see protsess on, kasvõi see väljas söömine - mõistusega saad aru, et peaks iga euro kokku hoidma, aga nii inimlik on kogu selle sendilugemise keskel saada korrakski emotsioon, et oled "tavaline" inimene. Minu õnneks oli/on mul üks hobi, mis laseb põhitöö kõrvalt (kui aega jääb) omajagu lisa kuus teenida ja seetõttu oli ka võimalus kohustusi kiiremini tagasi maksta. Viimane laen sai makstud kaks kuud tagasi ja täna pole mul koduga seotud kulude kõrval enam mitte ühtegi kohustust. Tunne, millest ei osanud aastaid isegi unistada :) Sinu pluss on kindlasti see, et omad korralikku ülevaadet oma rahaasjadest ning tegutsed läbimõeldult ja süsteemselt (vähemalt selline mulje jääb)."

08.11.2020: "Praegu on natuke vähe materjali raamatu jaoks. Muidu oleks vajalik teema ju küll, aga sinu lugu peaks enne lõpuni arenema. Praegu on puudu siit see osa, kuidas lähedastele oma muret jagasid ja mis siis sai. Lisaks oled alles oma võlgade klaarimise teekonna alguses, raamatu jaoks oleks vaja üht happy endi, et see annaks ka teistele jõudu mitte alla anda. Nii et edu kõigepealt soovitud tulemuse saavutamisel!"

09.11.2020: "Põhimõtteliselt on võimalik lihtsalt kiirlaenud hapuks lasta,inkassofirmad hakkavad sulle saatma meeldetuletusi,andma viimaseid maksetähtaegu jne.Kuni lõpuks pakuvad võimalust tasuda kokkuleppeline summa,et lugeda asi lõppenuks.Tähtis on sealjuures inkassot TÄIELIKULT IGNOREERIDA.See protsess võib võtta aastaid kuid lõpplahendus on sinu kasuks.Olen seda kõrvalt näinud,täpselt nii oli."

11.11.2020: "Kui mõni võlausaldaja annabki Sind kohtutäituri juurde, siis ei tähenda see, et mingeid kokkuleppeid pole võimalik saavutada. Kui hakkad nende kirju eirama ning ei suhtle - siis muidugi. Kui aga saavutad kokkulepe, millises summas saad tasuda ja kui võlausaldajale see sobib, siis ei panda arveid kinni - sellised kokkulepped on täitsa võimalikud. Midagi hullu pole ;)"

11.11.2020: "Tere! Olen kah võlglane nagu ka Sina. Jäi see postitus kuidagi hinge kriipima - nendest valedest ja varjamistest. Olin kah tükkaega vait ja omas mullis. Selle hingesitaga ei saa hakkama isegi see kõva Eesti mees. Ma ütlesin otse - et mul on sitt majas. Ilmselt mul ongi maailma kõige parim naine, sest ta lihtsalt naeratas ja ütles - eks edaspidi käib see poes, kel raha on. See tugi aitab, usu mind"

12.11.2020: "Ma olen valinud strateegia, et kõige enne maksan need, millel on laenujääk kõige suurem. Kui mingi alla 500ne võlg jõuab kohtutäiturini, siis ei halva see mu elu nii hullusti ega tõmba keerisena kohe kõike kaasa. Kui n 6000 jäägiga võlg läheb kohtutäiturile, siis see juba automaatselt tähendab, et edasine saab kõik turbo. Kindlasti ei tasu pikendada n Creditstari, sest pikendamine maksab sul umbes kolmandik igakuisest tagasimaksest, aga võlg sisuliselt suureneb, sest graafik lihtsalt pikeneb. Tasub ära maksta viivised ja meeldetuletused, see on oluliselt odavam."

14.11.2020: "Ausalt öeldes ei ole (nii väga) kahju sinust. Oled sa kunagi mõelnud, et on inimesi, kelle kogu elu on selline, sest nende palk on alla mediaani. Sinu jaoks õnnetu periood vaid ca 5 aastat. Võime siin muidugi vaielda, kumb on rohkem süüdi, kas see kes sündis viletsate võimetega või oli liiga rumal, et kõrge palgaga töökohta saada või hasartmängusõltlane. Fakt on aga see, et sinul oli enamik elust priima."

30.11.2020: "Igatahes väga positiivne areng Sinu loos. Edu!"

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar