teisipäev, aprill 20, 2021

Mina ei ole seotud vabaks.ee portaaliga

Teadupärast tuli siis hiljuti turule üks uus teenus, mis pakub inimestele asjaolude sobiva kokkulangevuse korral võimalust oma pensionifondi raha veelgi rutem kätte saada. Ega ma eriti sellel teemal kirjutada ei taha, aga kuna mult küsitakse selle kohta päris palju ja päris põnevaid küsimusi, siis mõtlesin, et kirjutan ka mõned read. Ning kuna see teenus on niiehknaa nii palju reklaami saanud (jõudis isegi lausa AK uudistesse), siis see minu kirjutis midagi otseselt ei muuda ka. Esiteks klaariks ühe veidra kumu ära - ei, mina ei ole selle teenuse loojaks. Lausa naljakas, et tegelikult olen tänaseks kolm kirja saanud, kus tõsimeeli küsitakse, et ega ometigi mina selle portaali taga ei seisa. Ega see ometigi minu idee pole. Jutt on siis loomulikult sellest vabaks.ee keskkonnast. Ning eks ma muidugi saan aru, miks inimesed neid mõtteid mõtlevad. Meie tegime sõbraga sarnase diili (meil lihtsalt ei olnud varjatud konkse ega teenustasusid mängus) omavahel ju juba eelmise aasta novembris. Tundub nagu piisav aeg küll, et tekkinud ideest äriplaan püsti panna. Aga jah, ei ole meil sellega mingit seost kahjuks või õnneks. Ei saa muidugi välistada, et tegelikkuses need teenuse püstipanijad minu postitusest selle idee said, aga see on hetkel puhas spekulatsioon.

Miks ma aga siis sellest teenusest väga rääkida ei soovi? Sest minu meelest on see jõhker ärakasutamine. Ja tegelikkuses ma päris hästi aru ei saa, miks inimesed seda üldse rahaküsijatena kasutama peaksid. Toon ühe näite. Oletame, et teil on tänase seisuga pensionifondis 10000 eurot. Olete juba oma avalduse ära teinud (enne 31.03), seega septembris saate praeguste hindade juures reaalselt kätte 8000 eurot. Kui aga tekib soov nüüd see raha 5 kuud varem kätte saada, siis teete vabaks.ee keskkonnas avalduse. Makstate alustuseks 24,90 EUR lepingu sõlmimise tasu ning seejärel 4,90 EUR iga kuu kuni septembrini. Ehk siis 49,40 EUR kokku. Ning nüüd siis suurim konks. Lisaks peate maksma 16% teenustasu 8000 EUR pealt, ehk siis 1280 EUR. Seega, reaalselt saate aprillis kätte 6720 EUR. Kogukulu 8000 EUR väljavõtmiseks on teil seega 1329,40 EUR. Kui see viie kuu peale ära jagada, siis maksate iga kuu 265,88 EUR tühja. Kas see on seda väärt? Lõplikke hinnanguid ma siin muidugi anda ei taha ja finantsnõunikuks ka ei kandideeri.

Tahtsin lihtsalt puust ja punaseks teha, kuidas see asi käib. Muidugi, nagu selgus Võlglase Päevaraamatu autori postitusest, siis kehtiva maksehäireregistriga seda raha niiehknaa ei väljastata. Samas tundub mulle, et just need inimesed võiksid olla kõige potentsiaalsemaks klientuuriks sellele teenusele. Oma kodulehel nad tegelikult kirjutavadki, et "Vabaksi toode on kindlasti vabastav ka neile, kes on maksehäireregistrisse sattunud ja kellel on nüüd kiiremini võimalik tekkinud võlgadest ja painavatest intressidest vabaneda ja vaesuse lõksust välja murda." Võta siis kinni, kuidas need asjad tegelikult selles osas on. Kuna reaalselt on see ikkagi tavapärane inimeselt-inimesele teenus, siis ega siin keskkond ise neid reegleid lõpuni paika panna ei saagi. Investor otsustab ju ise, kellele ta julgeb selle raha anda ja kellele mitte.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar