laupäev, märts 20, 2021

Vastutustundlikud mängukeskkonnad

Nagu juba korduvalt olen kirjutanud, siis minu mured said alguse spordiennustusportaalidest. Siinkohal ei taha ma mitte kuidagi neid portaale süüdistada oma hädades, süüdi olin ma ikka ise, aga tahaksin natuke analüüsida nende tegevust ja vastutustundliku teenuse pakkumist. Oma mängurikarjääri jooksul sai minust sisuliselt kõigis Eestis tegutsevates hasartmängukeskkondades kuldklient. Ma sain enamuselt neilt pidevalt boonuspakkumisi, sünnipäevaks kingitusi, üllatuspräänikuid siit ja sealt. Panen siia nimekirja, kus ma siis eriline VIP klient olin: Unibet, Optibet, PAF, Betsafe, Bet365, Olybet, Coolbet. Kõik sellised üsna soliidsed firmad meie mänguturul, loomulikult kõik ka EMTA litsentsiga. 

Oma kodulehtedel räägivad nad kõik vastutustundlikust mängust. Jutt on üsna sarnane, sõltumata portaalist. Kopeeriksin siia mõned lõigud siit ja sealt. 
  • "Meie eesmärgiks on pakkuda oma klientidele meelelahutust läbi turvalise mängukeskkonna. Eesmärgi saavutamiseks on veebileht varustatud kõige vajalikuga, et kasutajad saaksid mängida vastutustundlikult (deposiidi limiitide määramine, enesevälistamine, sõltuvusprobleemide tuvastamine ning vanemlik kontroll)." 
  • "Hasartmäng võib tekitada sõltuvust, mis on diagnoositav impulsihäirena, kuid on samas ravitav emotsionaalne haigus. Enamik inimesi hoiavad oma mängimise kontrolli all ja neid hasartmängusõltuvus ei ohusta. Sagedaste kasiinokülastajate hulgas on hasartmängusõltlasi erinevate uuringute andmetel umbes 5-10 protsenti." 
  • "Millal muutub mängija sõltlaseks? Siis, kui mängusõltlase eraelu kannatab tema kire tõttu. Hasartmängusõltuvuse tuvastamiseks on mitmeid lihtsaid teste, mis hindavad sõltuvuse sümptomeid. Haigust võivad näidata inimese suutmatus mängimist lõpetada; raha laenamine mängimiseks, raha vaatlemine mitte elamisvahendina, vaid mänguvahendina; muutused mängija iseloomus; valetamine ja salatsemine; hasartmängimise kahetsemine ja selle häbenemine; töö, pere, olulise suhte vms-ga riskimine hasartmängu tõttu." 
  • "Juhul kui mängija tunneb, et hasartmängude mängimine on tema jaoks probleem, saab ta vastavalt Eesti Vabariigi seadustele määrata endale mängukeelu läbi Eesti Maksu- ja Tolliameti (EMTA). Selleks tuleb esitada avaldus, mille alusel kantakse ta määratletud perioodiks õnnemängu mängimise piirangutega isikute nimekirja. Õnnemängukorraldajad ei tohi lubada nimekirja kantud isikuid õnnemänge mängima."
Nagu näha, on vähemalt marketingi tasemel kogu see vastutustundliku mängukeskkonna pakkumine üsna hästi sõnastatud. Aga, kas märkate siin üht veidrat asjaolu? Nimelt on kõik need tekstid suunatud sellele, et "mängija saab enda kaitseks teha seda ja toda..." Ehk siis kogu vastutus mänguri saatuse eest on pandud tema enda õlule. Mänguportaal ei vastuta siin mitte millegi eest. Suures plaanis ongi kõik õige, aga samas tuleks ühiskonnas mõista, et mängusõltlane on vaimselt haige inimene. Ta ei ole oma sõltuvuse sees võimeline enam oma tegude eest vastutama. Kui ma ikka teen iga päev mitmeid sissekandeid ja tihedalt ka väljamakseid online kasiinodesse (spordiennustus, kasiinod, pokker on enamasti niiöelda sama mütsi all, väliselt ei ole võimalik eristada, kas ma kandsin nüüd raha slotimasinatel mängimise, pokkeris kaardi ladumise või spordiennustuse jaoks), siis peaks juba sekkuma ka mänguportaali algoritm. Paraku on aga reaalsus see, et kui välja jätta paar erandit (neist kohe täpsemalt), siis ei tunne mänguri heakäigu vastu huvi mitte ükski eelmainitud portaalidest. Isegi mitte ühtegi hoiatuskirja ei tule, et kuule, kallis klient, sa oled viimase kuu jooksul teinud 37 sissemakset ja 12 väljamakset, äkki peaksid väikese pausi pidama? Rääkimata sellest, et selliste anomaalsete käitumismustrite peale peaks ajutiselt üldse mängimisvõimaluse ära blokeerima. Ilmselgelt on ju sellisel juhul olukord kontrolli alt väljas. Ma ei julge siinkohal loomulikult kindlalt väita, et nende vastav käitumine on teadlik, aga kindlasti saaks see olla hoolivam. Muidugi tuleb mõista, et tegemist on ju siiski äriettevõtetega ja ega nende huvi suures plaanis ju polegi sõltlasi vabaks lasta. Sõltlaste raha on neile kahtlemata väga oluline.

Nagu mainitud, on siiski kaks erandit, kes ei aja taga viimastki senti mänguri rahakotist. Minu info võib muidugi olla natuke aegunud, sest sellest on nüüdseks juba aasta möödas, millal oma viimased tehingud tegin. Aga 15-aastase kogemuse põhjal julgen siiski järgnevat öelda. Need kaks erandit on PAF ja Bet365. Mõlemad saatsid mulle üsna ruttu kirja, et kas kõik on ikka hästi. Sellega kaasnes ka pikem jutt sellest, mida kõike ma ette saaksin võtta. Bet365 läks selles osas tegelikult veelgi kaugemale. Nad saatsid mulle kirja ja palusid täita online testi. Ning seejärel sain järgmise kirja: "Täname enesehindamisküsimustiku täitmise eest. Soovime seoses teie vastustega teiega vestelda. Võtke ühendust meie klienditeenindusega. Seniks on teie konto kasutamine peatatud." Ehk siis ma pidin neile päris pikalt tõestama, et minuga on kõik hästi. Loomulikult ma lõpuks seda neile tõestada ka suutsin ning mu konto avati, aga samas pean tunnistama, et see oli üks vägagi kainestav seik. Pärast seda kirja möödus veel vaevu kuu aega kuniks ma selle kõigega lõpparve tegin. Igal juhul julgeksin öelda, et kuigi sel hetkel tundus mulle kui mängurile see bet365 käitumine tüütu ja nõme või lausa häiriv, siis nüüd tagantjärgi mõistan, kui oluline see kõik tegelikult on ja oli. Kõik võiksid oma klientidesse sedavõrd hoolivalt suhtuda.

Muidugi oleks nüüd tore, kui kaassõltlased ka oma kogemusi jagaksid. Kuidas teil on olnud erinevate portaalidega? Kui palju on teid mängukeskkonnade poolt niiöelda "korrale kutsutud" või isegi konto blokeeritud? Kirjutage mulle või jätke oma kommentaar siaa postituse alla (vabalt saab seda kõike teha täiesti anonüümselt).

1 kommentaar:

  1. Mingis ajas kus võidu sagedused ilmnesid või vahemalt tundusid ilmnevat algorütmi järgi, kus pärast mõnda kaotatud summat kaasnes Big win-ne tihti...hakkas tunduma mingi mustri teke ja mängimine ja kaotus bilanns pigem positiivne olema! See aga viis eksirännakule kuna lasi uskuda, et juu siis vaja pikemat kaotusmõõna, et lõpuks hakkab taas võite andma. On la juhtunud sedasi, kus mängud annavad riburadapidi üksteise järel võite sõltumata panuse astmest- ja see on olnud tõestus, et: "lõpuks on mõõn möödas ja kasiino kassad on chakrad avanud" kuid nagu ikka pärast õnnelike minuteid on päevade viisi vabalangust, kui mitte nädalate! Selle sama seisundi uuesti kogemine- pärast päevade viisi järjest kaotamist on pannud klienditeenindajatele kirjutama, et: "kammoon ebateaalne ju terve nädal teile raha kandikul toonud ja pole isegi free spinnegi saanud"

    Ükskõik mida nad on vastanud ei rahulda kliendi küsimust tegelt mitte kübetki, sest kasiino olemusse on juba konflikt ja ebavõrdsus sisse kirjutatud, kui alusdokument. Inimene, nagu mina kes ennem mängimisega aluatamist olin teadlik sellest, et neid ei koti sinu finantseis ja sinu kaotusvalud ega ka rõõmud. Nagu mainisid on see business mitte sotsiaalne tasakaalu otsiv keskond!

    Kuna teenindajad vastavad absoluutselt alati ühte ja sama teksti nagu papagoid- ei suutnud mina neid enam kuulata ja valasin oma kaotusviha nende pihta välja- millega mu konto suleti. Kuna see tundus veel enam olevat nende poolne raha vargus ning nüüd lisaks veel mu rahad seal veel lukus, siis sai tehtud teised kontod jne.

    Aga ekslik oli arvata juba seda, et su kantud raha oli seal käibena ning peaks igahetk tagasi teenitud olema. Sedasi suurte mõõnade ajal sai teenindajaid sõimatud...muidugi mitte sellepärast et teenindaja loll ja mitte arusaaja on vaid ikka kaotus valu tõttu. On mitmeid kordi vabandust palutud ja saadud seetõttu konto jätkamis võimalused aga kahjuks on ka ühtlasi lastud inimestel jätkata veel suurtemate kaotuatega, mida oleks suutnud blokeerimisega ennetada.

    Ma kirjutasin perrioodist,kus kaotasin kontrolli rahavoogude üle, mis sinna sisse kandsin ning kus astusin otseses mõttes nendega lahingu väljale. Muidu toksisin 10-15€ numbreid 1-3x nädalas aga kui see kibestumise lahing valla pääses, siis panin päevas 100-300€ ja mõtlesin, et: "krt võidan selle kõik tagasi ja topelt"

    Panused muudkui kasvasid ja enam ei olnud rahavoog ega vaoshoitus küsimis vaid nõiajaht oli sellega alanud ning kindel eesmärk võita nii suur summa, et neile ära teha või vahemalt võitjana välja tulla...see oli mu mängimis karjääri üks kõige haiglasem perriood üldse, kus muutuski see haiguseks üle- täielik enese kaotus. Ja seda pettumust nad kahjuks ei korva- isegi mitte ükski "Big Win" summa suurus ei kompenseerinud enam kaotatud summat!

    Alles nüüd olen ajas tunnistanud et selle lahingu võitsid nemad ja tuli nende ees kaotust tunnistada.

    Siit aga pärast pikka kahetsust ja väikseid atendaate uuesti proovida on üks pisike mõistmine sellest mind välja aidanud: milleks nendega üldse lahinguväljal kohtuda, kui tulemus ette teada. Milleks nendega uuesti sõlmida lepingud, kui nad ette on loonud kliendile ebavõrdse seisu ette. Kahjuks vaid tänu kahetsusele suutsin sellest fiksioonist üldse välja kasvada ehk nendest lahti lasta ning isegi mitte proovidagi nende poole mitte vaadata. Muidugi oleks võinud mind aidata lahinguväljal terapeudid,psühholoogid ja nõustajad aga jäin lahingu täiesti omapäi ja alles hiljem tuli ratsavägi appi! Need hazartmängu platvorme ei huvita ininene personaalselt vaid neid huvitab VAID su raha...siit saate järeldada mida soovite.

    VastaKustuta