teisipäev, märts 30, 2021

Läbirääkimised suurpankadega

Tunnistan teile päris ausalt - mu motivatsioon on viimasel ajal kuidagi kõikuma hakanud. Loomulikult on ka selliseid päevi, kus suudan end taas jälle kokku võtta ja hommikust õhtuni rabeleda, aga samas on ka hommikuid, kus lihtsalt ei jaksa tõustagi. Hing on ärevust, teadmatust, ebakindlust täis. Hommikune enesetunne on enamasti ikka pehmelt öeldes sant. Eks see kõik päeva peale muidugi leeveneb ja teovõime paraneb, aga ikkagi on see justkui üks lõputu ring, kuhu ma end vedanud olen. Järjest rohkem hakkavad mu mõtted siiski liikuma antidepressantide poole. Ma lihtsalt tahan nendele imepillidele vähemalt võimaluse anda. 

Elus on ikka nii, et võidud ja kaotused liiguvad tihtipeale justkui paarisrakendis. Tahaksingi teile nüüd natuke rääkida oma viimastest läbirääkimistest suurpankadega. Liiga detailseks ma seejuures minna ei soovi, aga püüan üldpildi siiski edasi anda. Ma ei räägi täpsetest summadest ja ka pankade nimed jätan mainimata. Nimetagem neid asutusi seekord siis lihtsalt Pank1, Pank2 ja Kodupank.

Esimesena alustasin läbirääkimisi Pank1 lepingute osas. Mul oli seal kaks tarbimislaenu lepingut, üsna normaalsete tingimustega. Kirjutasin siis neile, et sooviksin need kaks lepingut kokku viia ja hea oleks, kui saaks uue laenu vormistada maksimaalse perioodi peale. Vastus tuli juba paari tunni pärast, et tehku ma nende netipangas avaldus uuele laenule, mille summaks siis kahe senise laenu summa ning selgitusse oleks vaja lisada märksõnaks "refinantseerimine". Hästi, tegin ära. Ning veel sama päeva õhtul võeti ühendust ja paluti kontoväljavõtet kodupangast. Saatsin sellegi ära. Ning järgmisel hommikul sain juba vastuse - kõik sobib, viime laenulepingud kokku, uueks perioodiks maksimaalne 5 aastat, intressid ja krediidikulukuse määr jäid endiseks. Seejuures ei küsitud isegi sentigi lepingutasu. Igakuine laenumakse läks selle muutusega 140 EUR väiksemaks. Super! Mitte ühtegi halba sõna pole öelda. Täiesti ideaalne suhtlemine, asjaajamise kiirus, professionaalsus, tehnilised lahendused.

Sellest võidust innustatuna võtsin paar päeva hiljem ühendust ka Kodupangaga ja Pank2 esindajatega. Kodupangas oli mul siis samuti kaks tarbimislaenu. Lootsin ka siin need üheks lepinguks kokku liita ja samuti siis maksimaalse perioodi peale ümber vormistada. Ning ka nemad vastasid üsna kiiresti, et tuleks esitada vastav taotlus refinantseerimise peale - tehtud. Vastus tuli aga üsna ootamatu. Nende hinnangul on minu laenukoormus nii suur, et nad ei saa mulle pakkuda nende laenude refinantseerimist (ehk siis igakuiste summade vähendamist). Ehk siis see sama kontoseis, mille alusel Pank1 tegi mulle positiivse otsuse, oli mu kodupanga jaoks liiga halb, et mingeid leevendusi pakkuda. Sisuliselt anti mulle mõista, et pean jätkama praeguste lepingute täitmist ning nemad mulle leevendust ja kuumakse vähendamist pakkuda ei saa. Kogu suhtlus oli iseenesest viisakas ja ametlik, kõik toimus kirja teel. Isegi helistama nad ei vaevunud. Ning sinnapaika see jäigi. Suure hämminguga jäin sellele kõigele järele mõtlema. Ainus põhjus, millele ise suutsin tulla, on ehk see, et Pank1 nägi väljavõtet viimase 6 kuu kohta, Kodupank aga näeb soovi korral kogu mu ajalugu. Aga eks see on lihtsalt oletus, sest nagu ikka - krediidiasutused oma otsuseid põhjendama ei pea ja ega nad seda vabatahtlikult ei tee ka.

Samal ajal, kui see Kodupanga-saaga oma lahenduse oli saanud, ootasin ma endiselt veel vastust Pank2 käest. Nende juures oli mul üks laenuleping ja soovisin lihtsalt selle refinantseerimist ja niiöelda uuesti algusest alustamist ning laenuperioodi pikendamist. Seal oli see süsteem natuke aeglasem ja teistsugusem, tehnilises mõttes ka algelisem. Pidin neile avalduse tegema ja ka vastava ankeedi täitma. Väljavõtet nad ei soovinud. Lõpuks vist võttis kogu see protsess nende puhul aega 4 tööpäeva. Vastus koos reaalse pakkumisega aga vähemalt saabus. Pakkumise kohaselt jäävad intress ja krediidikulukuse määr endiseks. Ainus konks, et neil on päris krõbe lepingutasu ja see tuli "nui neljaks" enne lepingu muudatust eraldi maksena ära maksta. Samas igakuine laenumakse langes 57 EUR võrra. Mõeldud-tehtud, lepingumuudatus sai vormistatud.

Ehk siis nagu siit näha, siis kaks laenuandjat suhtusid minusse pigem positiivselt ja nad leidsid üsna headel tingimustel võimaluse minu lepingud ümber vormistada. Aga Kodupangas olen küll ääretult pettunud. Eks nemad on teatud mõttes samas ka parimas seisus - mu sissetulek tuleb niikuinii nende arvelduskontole, seega ega ma nende lepingutest niisama lihtsalt eemale ei saagi hoida või nende makseid kuidagi ajatada või nendega mängida. Nagu öeldud - elus käivad ikka võidud ja kaotused käsikäes. Seekord siis läksid need läbirääkimised just nii. Kokkuvõttes peaaegu 200 EUR võrra sain siiski ju kuumaksed väiksemaks. "Baby steps by baby steps" nagu öeldakse. Tuleb sellestki rõõmu tunda, kuigi käärid kohustuste ja sissetulekute vahel on endiselt üsna märkimisväärsed. Aga mis seal ikka - võitleme aga edasi.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar