teisipäev, november 10, 2020

Strateegia: kuidas on ja kuidas edasi?

Strateegiad ja plaanid on selles mõttes huvitavad asjad, et need on pidevas muutumises. See, mis tundus õige kaks kuud tagasi, on tänaseks vale või aegunud.
Minu strateegia praegusel hetkel on see, et ma püüan iga ülekannet, mille teen, hoolega läbi mõelda...ja seda järgmises järjekorras:
1) kui on juba mingi suuline/kirjalik erikokkulepe konkreetse kuupäeva ja konkreetse summa peale, siis seda tuleb kindlasti täita
2) maksta neid osamakseid, mis on pikemalt juba võlas olnud
3) maksta sinna, kes rohkem ähvardab
4) maksta rohkem neid osamakseid, mis ka põhiosa vähendavad, sest viivised jooksevad vaid põhiosa võlgnevuse pealt
5) maksta pigem sinna, kus on viivised, intressid ja kogu leping seaduse piires, sest nende vastu ei ole näiteks kohtus midagi vaidlustada
Kuna mul on kohustused sissetulekutest peaaegu kaks korda suuremad, siis plindris olen niiehknaa. Seega igaks juhuks hoian koguaeg mingit rahavaru kontol, et saaksin kiiresti reageerida, kui asi tõsiseks läheb. Kokkuvõttes ei tee ma mitte ühtegi ülekannet enam nö ennetavalt. "Lihtsalt niisama" ei tee ma enam samuti mitte ühtegi ülekannet. Kahjuks või õnneks kodulaenu ja kodupanga väikelaenudega ei saa ma midagi teha, need võetakse niisama maha ja nendega varieerida ei saa.
Teine oluline strateegia on suhtlus, suhtlus ja veelkord suhtlus. Mult on korduvalt ka küsitud, et kui ma laenuandjatele oma olukorda kirjeldan, siis kui täpseks ma sellega lähen. Detailidesse ma nendega suheldes ei lasku, sest see ei ole tegelikult tähtis. Nii rõhungi lihtsalt majanduslikult halbadele otsustele ja valikutele. Hasartmängud jätan targu mainimata. Selle otsuse tegin koostöös oma võlanõustajaga.
Hetkel on mul töös ka mõned koostööprojektid erinevate inimeste ja ka kogukondadega. Aga nendest saab rääkida siis, kui asjad konkreetsemalt paigas ja mingeid tulemusi ka näha. Samuti tänan kõiki, kes avaldasid arvamust võimaliku raamatu välja andmise teemadel. Sain isegi aru, et selle jaoks on hetkel veel kõik liiga algjärgus, eriti mis puudutab lahenduste leidmist. Võitlus jätkub!

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar