esmaspäev, november 01, 2021

Küsitluse kokkuvõte ja üks väike abipalve

Kuigi oma viimases postituses ütlesin juba "head aega" ja muud värki, siis vähemalt üks postitus tuleb veel. Teeksin siinkohal kokkuvõtte sellest viimasest küsitlusest ning lisaks paluksin teilt natukene abi. Aga kõigest siis nüüd järgemööda.

Küsitlusele on tänaseks vastanud kokku 45 inimest - enamuses naised (68,9%) ja suurem osa vastajaid kuulub vanusevahemikku 31-40 (53,3%). Aga noh, suures plaanis on see selline igav ja kuiv info. 

Edasi siis huvitavama sisu juurde. Enamus inimesi, kes sellele küsitlusele vastasid, on minu jaoks ootamatult hoopiski ise täitsa võlavabad. Ei teagi, mida sellest järeldada :)


Siis väike informatiivne ülevaade sellest, millal keegi selle blogi enda jaoks avastas ja kui tihti lugemas käib ning milliseid emotsioone on see pakkunud.


Järgmisena selgus, et raamatu vastu oleks huvi täitsa olemas, kui see oleks blogile täienduseks. Kahtlemata panen selle kõrva taha ja annan endast parima, et seda soovi ja iseenda unistust täide viia.


Lisaks soovisin ka teada, mis mõtteid võiks tekitada võimalik järg sellele blogile ehk siis investeerimisjutud. Selle küsimuse vastustest võiks järeldada, et huvi on täitsa olemas. 

Siit aga olekski mul teile üks abipalve või üleskutse - aidake mul välja mõelda, mis selle mu investeerimisblogi nimi võiks olla? Arvesse siis võiks võtta seda minu minevikku, võitlust spordipanustega, hasartmängudega, võlgadega... Samas võiks see olla meeldejääv, lööv ja piisavalt lühike. Võiksite mulle kirjutada volglasepaevik@gmail.com või kasvõi siiasamasse kommentaariumisse oma mõtted jätta. Oleksin südamest tänulik!

Küsitluse viimase punktina palusin teil vabas vormis oma mõtteid, soove, ettepanekuid jagada. Selle lahtri täitis ära kokku 16 inimest. Kõiki ma siinkohal välja tooma ei hakka, aga mõned näited siiski tooksin ja lisaks prooviksin ka vastata tekkinud küsimustele.

  • Kuigi ma ei ole võlglane ega maadle sõltuvusprobleemidega, kõnetab see blogi mind. Kusagil ütlesid, et sulle on ette heidetud (kommentaarides?) nagu sa ei olekski päris võlglane - väikesepalgaline või hoopis töötu, üle pea võlgades, kellel pole lootustki paremale. Minu arust on hea, et on sinu sugune võlglaste mõtete sõnadesse panija, kes oskab oma olukorda analüüsida ja heas stiilis kirjutada, näitab et täbarasse olukorda võib sattuda igaüks ja üks kõik kui lootusetu hetkel olukord tundub, alati tasub parema poole püüelda. Kui sul on tahtmist mõnel uuel teemal blogida, siis kindlasti tee seda, kirjutad hästi ja tundub, et see aitab ka sul endal mõtteid korrastada. Aitäh sulle!
  • Alguses arvasin, et kirjutab naissoost isik. Ühel hetkel oli wow, mingi mees nii avalikult julgeb kirjutada oma muredest. Kuna tean paljusid inimesi, kel elu ehitatud laenudele siis sai elada kaasa ja loota, et on pääsetee ja ehk andis nii mõnelegi jõudu välja rabeleda.
  • Tänud, et oma teekonda jagasid. Kindlasti oli see paljudele sarnases olukorras olijatele abiks ja ka ehk motivaatoriks oma olukorra parandamiseks. Sain isegi palju uusi teadmisi ja ehk oskan teistsuguse saatusega inimesi tulevikus paremini mõista. Edu ja kindlameelsust tulevikuks!
  • Mul oli rõõm selle sisuka ja empaatilise blogi eestvedajat mitu kuud järjest rahaliselt toetada. Valdavalt 10€ panus oli ilmselt sulle abiks võitlusmotivatsiooni säilitamiseks. Nüüd, kui sain loetud päevad tagasi oma umbes 40% intressiga laenud üheks 10% intressiga Bondora makseks vormistatud, saabus ilmselt samasugune tühjustunne ja kergendus samaaegselt nagu sinul. Aitäh, et aitasid minusuguste inimeste muredel peavoolumeediasse jõuda, sest ilma Delfi vahenduseta poleks ma ilmselt sinu rohket tuge pakkunud blogini jõudnud. Ma ei ole küll hasartmängusõltlane, aga täiesti kindlalt korduvate relapsidega laenusõltlane. Meie kummagi võitlus pole läbi ja ilmselt 100% ei lõppegi, aga otsustavatel hetkedel on sellistest kõrvalistest toetajateski nagu see blogi väga oluline kasu mõtteviisi muutumisel.
  • Aitäh, et oma muresid meiega jagasid! Elasin väga kaasa ja ootan pikisilmi sinu investeerimisblogi. Soovin, et sul elus aina paremini läheks, sest sa tõesti oled seda väärt!
  • Neid vastuseid lugedes palun arvesta, et igal pool ei saanud vastata päris nii nagu tegelikult on :) Igatahes, minu meelest on Sul kõik eeldused kirjutada väga hea raamat - kui paned sinna oma loo sisse, siis stsenaariumi mõttes on see viimane aasta/poolteist olnud juba huvitavate pööretega. Ja Sa kirjutad nii hästi!! - mitte lihtsalt korrektselt, vaid just paraja tempoga sisutiheduse mõttes, väljendusrikkalt ja kuidagi nii, et lähed lugejale südamesse ja kõik see, millest räägid, on hästi mõistetav, isegi kui pole ise päris sama kogenud. Mõned Su postitused on mind emotsionaalselt nii liigutanud, et nutsin ja naersin korraga. Ja üldiselt oled andnud palju tuge ja lootust oma elujamadega tegelemiseks. Aitäh! Ma arvan, et raamat võiks olla ka suures plaanis kantud mõttest, kuidas lootusetuna tunduvatest olukordadest on võimalik välja tulla (ja vbl väga ei tasuks sisse panna mingeid juriidilisi nüansse nt inkassodega suhtlemise kohta vms, mis kõnetavad vähemaid inimesi ning mida puudutav seadusandlus ja praktika võivad ajaga muutuda).
  • On olnud väga huvitav ja sisukas lugemine läbi terve aasta. Olen mõttes kaasa elanud ning kui teema ise poleks nii nukker, siis võiks lausa pidada kauniks ilukirjanduslikuks järjejutuks… Olen tõeliselt rõõmus, et sellest ülikeerulisest olukorrast end välja oled rebinud ning isegi kuidagi kurb on, et see blogi siin otsa saab. Aga mõistan hästi, et iga peatükk saab ükskord otsa ning ees ootavad uued eluleheküljed, mis vajavad täitmist. Soovin südamest jõudu ning tänan kogu selle jagamise eest!
  • Väga tubli oled, et sellest välja tulid. Ma ise pole kunagi selliste muredega pahkusis olnud, kuna mu enda isa mängis kasiions kodu ja kõik rahad maha ning lõpetas lõpuks vanglas. See kõik toimus, kui ma olin 7. aastane , aga sealt ma sain oma elu vast kõige suurema õppetunni - hasartmängud ja kasiinod on saatana urkad ja sealt ei võida keegi. Oma elus olen maha raha mänginud vast ~5 eurot, käsi lihtsalt ei tõuse raha jätma nendese kohtadesse. Aga edu sulle edaspidiseks ja usun, et see blogi aitas väga-väga palju eesti inimesi.
  • Otsisin eelkõige vaimset tuge/teineteisemõistmist. Pole küll kogenud elu laastavat sõltuvust, küll on olnud kogu elu jooksul "kergemaid" sõltuvusi: arvutimängudest, meelelahutusest, rõivastest, ... Arvan, et õige on see, mida ütlesid 8.10.2020 postituses "Mis on sõltuvus", et sõltuvuse põhjustab mingi rahuldamata vajadus. Jah, tema kujunemises mängib elukeskkond/lapsepõlvekogemused ka teatavat rolli. Usun, et ohutut või kasulikku sõltuvust ei ole olemas. Seega arvan, et oleks õige see vajadus üles leida.
  • Investeerimisblogi oleks selles mõttes huvitav, et paljud ei investeeri, sest neil "lihtsalt ei jätku raha". Kui sina nüüd täielikust mülkast väljaroninuna hakkaksid investeerima, siis tõstaks selle teema üles . Seda enam, et pensioni II sammmas on sul nüüd puudu ja vanaduspõlve kvaliteet sõltub ainult endast, riigil on selleks ajaks ilmselt raha otsas. Jälgisin su blogi ebaregulaarselt "Rahajutud" lehe kaudu, endal kõik korras, aga teiste üle rõõmustada on ka hea.
  • Kahju et blogi ära lõppes.Oli huvitav lugeda,kuidas august välja tulid.Aga samas on hea meel,et asjad n-ö korda said. Huvitav oleks ka investeerimis blogi lugeda,et kuidas alguses raha kasvama hakkab ja kuhu see jõuab.
  • Emotsioonide küsimusele tahaks anda kaks vastust, aga süsteem ei luba. Teine oleks "Tahaks aidata", sest ka mind on elus palju aidatud, tean, mida see tähendab. Kui küigil oleks ainult julgust abi küsida, olen tõesti uhke, et viimasel hetkel abi palumiseni jõudsid, kuigi see oli Sulle väga-väga raske.
  • Nagu isegi küsitluses oli v2lja toodud, siis oleks tore lugeda sellest, kuidas jõuad investeerimisse ning kuidas hakkad sealt edasi liikuma. Hetkel on vb isiklikult mulle j22nud selgusetuks, et mis sai siis selle sõbra teemaga, kes andis teise pensioni raha -kuidas selle summa tagasi maksad?

Kuna mul oli nende vastuste osas sisse lülitatud teavitussüsteem, mis saatis mulle iga vastuse korral e-maili, siis hoidsin ma koguaeg niiöelda kätt pulsil. Ja teate - väga raske oli pisaraid tagasi hoida. Need soovid, need laused, mida te minuga jagasite - need liigutasid mind sõna otseses mõttes südamepõhjani. Aitäh teile!

Vastaksin siinkohal ka sellele viimasele kommentaarile - sõbraga sai tehtud eraldi laenuleping. Selle detaile ma aga siinkohal avaldama ei hakkaks - kui vaid siis nii palju, et päris tasuta see laen ei ole (sest inflatsiooni tõttu oleks 0% intressiga laen laenuandja jaoks kahjumlik), aga samas on see siiski oluliselt odavam kui meie suurpankade pakutavad väikelaenud.

Kokkuvõtteks tahaks siia lõppu siis öelda veel ka selle minu keskmisest suurema sissetuleku kohta (see oli siis samuti ühes kommentaaris välja toodud), et jah, tõepoolest annan ma endale aru, et ma ei ole tavapärane võlglane, mu võimalused on ilmselgelt suuremad kui miinimumpalga puhul. Aga see oli minu lugu, minu nüansside ja detailidega. 


Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar