reede, detsember 18, 2020

Kuidas mängur endale piiranguid seadistada üritab

Kui mängur oma toimetamistega jõuab ühel hetkel arusaamiseni, et asjad on kehvasti, siis läheb tegelikult veel päris palju aega enne kui ta TEGELIKULT selle teadmiseni jõuab. Esimene reaktsioon on tegelikult hoopis see, et "oh, kurat, mida ma küll teinud olen...mul on raha juurde vaja, et need kaotused tasa teha!" Järgmine etapp saab olema see, et ta hakkab endale piiranguid panema. Online kasiinodel ja spordiennustusportaalidel on kõigil kohustus tagada "vastutustundlik mängimine" ja selle tarbeks on loodud erinevad kaotus- ja sissemaksepiirangud. Et lähed lehel konkreetse menüüpunkti alla ja valid sobiva variandi - näiteks, et saad mängida vaid 50 EUR eest 24-tunnise perioodi jooksul. Või saad teha 50 EUR eest sissemakseid 7 päeva jooksul. Või kolmanda variandina ka lisaks variant, et tohid kaotada 50 EUR nädala või päeva jooksul. Need valikud varieeruvad portaalide kaupa üsna märkimisväärselt. Aga suures plaanis on reeglistik siiski paigas - kui piirangu peale paned või oma kehtivat piirangut veelgi karmistad, siis jõustub see koheselt. Kui aga soovid piirangu maha võtta või seda leevendada (näiteks 50 EUR tõsta 100 EUR peale), siis läheb jõustumiseks reeglina vähemalt 48 tundi, mõnes kohas isegi kuni nädal. Ehk siis justkui on loodud mängurile kujutlus, et kõik on kontrolli all ja kui hasart peale tuleb, siis peab ta oma uut lahedamat piirangut ootama nii pikalt, et esmane kihk läheb üle. Loomulikult läbisin oma tervenemisprotessis ka mina kogu selle piirangute seadistamise katsetamise.

Aga suures plaanis on see tegelikult enesepettus. Ja seda ühel konkreetsel ja lihtsal põhjusel (muidugi on ilmselt põhjuseid tegelikult veelgi) - neid portaale on lihtsalt nii palju, et isegi kui kahes-kolmes neist on piirang peal, siis alati leidub mõni kasiino, kus on piirang parasjagu aegunud ja saab taas mängida. Sellist hetke siiski väga tihti ei juhtunud, kus mul kõigis populaarsemates kohtades oleks korraga piirang peal ja et ma üldse raha maha mängida ei saaks. Kokkuvõttes kogu see piirangute süsteem küll aeglustas natuke kogu seda rahapõletust, aga ega ta seda peatada küll ei suutnud. Pigem tekitas isegi veelgi juurde hasarti, kuidas oma peas ennast ja süsteemi üle kavaldada. Lisaks tekitas see ka trotsi, kui avastasin mingil hetkel, et just täna on hea jalgpallimäng tulekul, kus ma kindlasti saan raha teenida, aga näe, piirang on peal ja ma ei saagi sinna suurt panust teha! Lisaks olid lootusetud lõksud igasugused megagigaboonused ennustusportaalide poolt - kanna 100 EUR sisse ja me lisame sellele enda poolt sama palju juurde, sa oled meie jaoks nii hinnatud mängija! Mänguri lootus ja vabandus suurte kaotuste järel on see niiöelda õiglustunne - ma olen ju nii palju raha kaotanud, varsti peavad ju minu võidud ka tulema hakkama. Ja eriti palju võidan ma siis, kui ma panuseid tõstan - siis teen kaotused tasa ja saan lausa kasumisse. Ja kui ma kasumisse olen jõudnud, siis ma võtan kõik rahad välja ja lõpetan mängimise üldse ära! Ei kõla vist väga mõistliku ja põhjendatud ootusena?

Lõppude lõpuks ei aidanudki mitte miski muu kui EMTA piirang. Vähemalt minu puhul oli see nii.

2 kommentaari:

  1. Matemaatiliselt on üldiselt väga lihtne - mida rohkem kordi mängid, seda rohkem lähened sellele võiduprotsendile mis kogu süsteemi on sisse ehitatud ja seda väiksem on tõenäosus eristuda ja teistest õnnelikumaks osutuda.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Tõsi, see kehtib slotikate ja ruletilaua puhul. Spordiennustuses otseselt sellist sisseehitatud marginaali pole. Ja noh, laksu all olev mängur ei mõtle enam midagi matemaatiliselt, seal on puhtalt juba emotsioonid...ja see ongi hukatuse aluseks...

      Kustuta