reede, september 25, 2020

Rahapesu kahtlustus

Kuigi mu mängurikarjäär sai veebruaris juba lõpu, siis sain ma aprillis ootamatu kirja ühest Eesti pangast. Sellest kirjast võib siis järeldada, et rahapesu tõkestamise ja kontrollimisega tegeletakse vähemalt mingilgi määral päris tõhusalt...
Kuna minu igakuine sissemaksete ja väljamaksete summa ligines seal 20 000 EUR kanti, siis eks ma selle tõttu kuidagi neile silma jäin. Tagantjärgi mõeldes tuleb igatahes üsnagi kõhe tunne peale.

Kiri ise oli selline.

Pöördume Teie poole selleks, et täpsustada Teie andmeid. Erinevate õigusnormide täitmiseks järgime „tunne oma klienti“ põhimõtet ja seetõttu pöördume aeg-ajalt klientide poole andmete uuendamiseks või konkreetseid tehinguid täpsustavate küsimustega.

  1. Palume Teil selgitada raha algset päritolu: NORDEA kontol, COOP kontol ja LHV kontol. Selleks edastage meile kellelt antud raha pärineb ja mille eest Te selle saite. (konto väljavõte)
  2. Küsime Teilt lisainfot ettevõttelt TRUSTLY GROUP AB toimunud laekumise kohta 01.05.2019 – 16.04.2020. Palun täpsustage, millise kauba/teenuse eest toimus laekumine ja edastage meile selle tehingu alusdokumendid (leping/arve)
  3. Küsime Teilt lisainfot ettevõttelt EARTHPORT LTD toimunud laekumise kohta 01.05.2019 – 16.04.2020. Palun täpsustage, millise kauba/teenuse eest toimus laekumine ja edastage meile selle tehingu alusdokumendid (leping/arve) 

Andmete küsimise nõue tuleneb rahapesu ja terrorismi rahastamise tõkestamise seadusest. Selle kohaselt peab finantsasutustel olema põhjalik ülevaade oma klientidest ja arusaam nendega seotud isikutest, kliendi tegevusalast, maksetavadest ning vara päritolust. See on täiesti tavapärane protsess, et pöördume klientide poole täiendavate küsimustega. Loodame Teie koostööle ja mõistvale suhtumisele.  

Minu vastus neile oli aus ja otsekohene...

Mõistan, miks olen teie huviorbiiti sattunud, kuid siinkohal pean vajalikuks vastata järgnevalt: ma olin pikka aega hasartmängusõltlane. Nendes tehingutes ei ole mitte midagi ebaseaduslikku, need on suures osas erinevad (kiir)laenud.

Kui olin lisanud ka vajalikud ja nõutud dokumendid, lõppes ka uurimine...

Täname Teid vastuse eest

Täiendavaid küsimusi Pangal Teie arvelduskonto kohta hetkel ei ole

Kokkuvõttes võib ka täiesti tavaline kodanik jääda rahapesuradarile, langeda uurimise alla... Sel hetkel jõudis mu tegude mastaapsus mulle lõplikult kohale.




Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar